Sider

fredag 17. april 2009

Glimmermist

Jeg har prøvd å lage et lite innlegg om glimmermist. Produktet er lett å bruke og har mange bruksområder. Her har jeg brukt det til å lage mitt eget pynteark og til å lage blomster i den fargen jeg hadde lyst på. Det finnes et hav av fager å velge i så her er det bare å sette igang å leke :-)

Husk å dekke godt til underlaget før du starter.

Du trenger hvit papir / kartong og tørkepapir itilegg til fargene du ønsker å bruke. Avstanden til papiret og hvor fort du sprayer har mye å si for resultatet så her er det bare å begynne å leke.

Husk å riste flaskene godt før du begynner og underveis. Her har jeg sprayet lett med "Tiger Lily" la det tørke før du fortsetter.



Jeg ville ha mer farge / liv i arket så jeg har sprayet mer av samme farge, litt nærmere arket denne gangen. Jeg vil gjerne beholde dråpene med farge men vis du ikke liker dem kan du hente dem opp men tørkepaipir.




Så har jeg lagt på en av de kjekke "glimmer screens" trærene og sprayet på fargen "Suede".





Når man løfter treet av ser det slik ut :-)






Siden det er masse farge på toppen av treet etter at jeg har brukt de pleier jeg ofte å snu det å bruke de som et stempel.







Trykk forsiktig oppå det for at fagen skal overføres til arket.




Når du løfter det vekk ser det slik ut. La det tørke. Tilslutt hadde jeg bittelitt av fargen "Peach delight" opp det hele. dette gjorde at det ble litt friskere i orange fargen.





Blomstene er laget på samme måte. Først med "Peach delight" / "Suede" også med bitte litt av den motsatte fargen oppå for å skal litt mer liv.








Utgangspunket var hvite blomster. Glimmermist er også kjekt å bruke på andre ting f. eks. chipboard.

1 kommentar:

  1. Så nydelig dette kortet ble :-)
    Ble fristet til å ta fram Glimmermisten selv nå.

    SvarSlett